piątek, 22 stycznia, 2016 | Autor:

Miasto ogłasza kolejny przetarg na spektakularną funkcję czyli  wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej oraz realizację robót budowlanych według opracowanej dokumentacji dla zadania pn. „Budowa toru rowerowego typu „pumptrack” przy ul. Powstańców Śląskich w Będzinie”, na działce nr 9 km 27, obejmującego plac rekreacyjny z torem rowerowym typu „pumptrack”, wraz z elementami małej architektury.Pewnie każdy zastanawia się o co chodzi, ja też w pierwszym momencie nie wiedziałem jak wygląda taki tor, stąd wklejam przykładowe zdjęcie nowo wybudowanego toru w Nowym Sączu poniżej.

tor

A tutaj filmik z niedawno otwartego toru w Rudzie Śląskiej.

Tor ma powstać w tym miejscu.

Lokalizacja_mapa

mapaZdjęcie_1

Szczegółowe wytyczne dla będzińskiego toru wklejam poniżej:

PARAMETRY TORU
Tor rowerowy typu „pumptrack” ma być przeznaczony do jazdy na rowerze i skierowany do wszystkich grup wiekowych. Tor ma składać się z profilowanych pasm jezdnych na których występują garby (muldy) oraz profilowanych zakrętów (band) ułożonych w sekwencje umożliwiające rozpędzanie się i utrzymywanie prędkości bez konieczności pedałowania. Serie muld wraz z bandami mają tworzyć zamkniętą pętlę (lub kilka pętli) po których jazda może odbywać się w obu kierunkach. Planowany tor powinien posiadać zakręty o właściwie dobranych promieniach oraz mieć układ pasm jezdnych umożliwiających naukę skręcania w obie strony (w prawo i w lewo) bez konieczności zmiany kierunku jazdy. Kształt, konstrukcja i wykończenie toru powinny zapewniać możliwość bezpiecznego opuszczenia pasma ruchu. W najwyższych punktach zakrętów należy zastosować oznakowanie wizualne, informujące o
zbliżaniu się do krawędzi pasma jezdnego. Tor powinien być zaprojektowany i wykonany w technologii nasypu gruntowego wzmocnionego specjalną mineralną substancją zagęszczającą. Skarpy toru powinny zostać obsiane trawą.

  1. Powierzchnia pasm jezdnych – min. 160 m2,
  2. Długość pasm jezdnych toru (potocznie rozumiana jako dł. toru) – min. 120 mb,
  3. Wysokość typowych przeszkód (muld napędzających) – 35-85 cm,
  4. Wysokość zakrętów (band) i przeszkód (wybicia/lądowania) – 70-120 cm,
  5. Ilość przeszkód typu mulda – min.16 szt.
  6. Ilość profilowanych zakrętów typu banda – min. 8 szt.

Obok samego toru ma znaleźć się również plac wypoczynkowy czyli miejsce enklawy integrujące użytkowników i do przebywania w jej obszarze. Plac wypoczynku powinien mieścić min. 2 ławki, tablicę z regulaminem i stojak rowerowy oraz kosze na śmieci.

KILKA SŁÓW ODE MNIE

To kolejna nowa inwestycja, która pojawia się w propozycji magistratu na 2016 rok, po opisywanym przeze mnie wcześniej placu wodnym. Tym razem miasto robi przetrag łączony, a więc na dokumentację i budowę razem. Chętni pewnie będą, bo to typ inwestycji, który cieszy się ostatnio dość dużą popularnością (patrz Bielsko-Biała czy Ruda Śląska). Pytanie czy zmieszczą się w założeniach budżetowych gminy, pozostaje jednak otwarte. Sam do końca nie wiem czy to dobry, czy zły pomysł. Na pewno jest to funkcja przeznaczona dla innej kategorii wiekowej niż moja:) więc nie zabieram w tej sprawie głosu (bo coraz częściej słyszę, że ja chyba nie lubię mojego miasta bo wciąż mi coś nie pasuje), choć wydaję się, że wybudowany 2 lata temu skatepark przy SP10 nie ma aż takiego obłożenia aby koniecznie trzeba było dublować tą funkcję. Oczywiście rampa betonowa, a tor wyczynowy to nie to samo. Jednak jak powiedziałem wyżej, niech się wypowiedzą mieszkańcy tej okolicy czy jest to dla nich inwestycja priorytetowa. Mam nadzieję, że wkrótce miasto wyremontuje również plac zabaw znajdujący się w niedalekiej odległości od przedmiotowej inwestycji, pomiędzy blokami na 9-go Maja, gdyż woła on o pomstę do nieba… I to na pewno jest sprawa priorytetowa.

Więcej informacji można znaleźć na BIP-ie pod tym linkiem.

wyświetleń: 690
Możesz śledzić komentarze do tego wątku poprzez subskrypcję RSS 2.0. Komentarze i pingi są wyłączone.

Komentarze zostały wyłączone.